W zakresie dystrybucji żywca wieprzowego nadzorujemy i koordynujemy skup, transport oraz sprzedaż Państwa tuczników. Korzystne warunki cenowe, a także szybkie rozliczenia ubojowe oraz sprawne płatności należą do jednych z wielu zalet, które możemy Państwu zaoferować w ramach skupu trzody chlewnej.
Nasi przedstawiciele handlowi są aktywni na terenie całego kraju.
Do Państwa dyspozycji oddajemy kompetentną osobę kontaktową koordynującą wspólnie z logistykiem cały proces sprzedaży, transportu, a następnie rozliczenia poubojowego trzody chlewnej.
Nasza Spółka współpracuje z wieloma ubojniami w celu wynegocjowania najkorzystniejszych dla Państwa cenowo warunków. Prowadzimy skup i sprzedaż tuczników ze stref wyznaczonych w związku z epizootią ASF w kraju: białej, żółtej i czerwonej.
Niezależnie od tego, jaką ilość trzody chlewnej chcecie Państwo zgłosić do sprzedaży lub też wprowadzić krótkoterminowe zmiany w ilościach – nasz niezawodny zespół dołoży wszelkich starań, aby jak najszybciej zrealizować skup żywca wieprzowego.
Jesteśmy w stanie szybko i elastycznie reagować na Państwa potrzeby i wymagania. Dzięki wykorzystaniu doskonale wyposażonych pojazdów i przeszkolonych kierowców dostarczamy Państwa zwierzęta zawsze w sposób humanitarny i bezpieczny.
5.1. Warchlaków:
5.1.1. W przypadku zastrzeżeń co do jakości dostarczonych warchlaków Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować pisemnie o tym fakcie Sprzedawcę, załączając do tego dokumentację fotograficzną lub inny rodzaj dowodu, nie później jednak niż 24 h od momentu odebrania zwierząt. Zgłoszenie reklamacyjne musi zostać przesłane w formie elektronicznej na adres: reklamacje@venneker.pl lub właściwemu przedstawicielowi handlowemu Sprzedawcy pod rygorem odrzucenia.
5.1.2. Dokumentacja fotograficzna warchlaków, o której mowa w punkcie powyżej musi spełniać poniższe wymagania, pod rygorem nieuznania złożonej reklamacji przez Sprzedawcę:
* – wyraźne zdjęcie każdego reklamowanego zwierzęcia, na którym widnieje jego indywidualne oznaczenie, np. numer narysowany kredką/sprayem,
** – zdjęcie wskazywanej wady, o ile jest to wada widoczna z zewnątrz, np. przepuklina, wypadnięty odbyt, guz, narośl itp.,
***- wyraźne zdjęcie kolczyka stada, z którego pochodzą reklamowane zwierzęta.
5.1.3. W przypadku zastrzeżeń co do ilości, stanu zwierząt lub innych uwag zgłaszanych w momencie wydania warchlaków z samochodu Sprzedawcy – Kupujący zobowiązany jest wnieść stosowne uwagi do dokumentu potwierdzającego dostawę i sporządzić protokół z udziałem Przewoźnika, zawiadamiając niezwłocznie Sprzedawcę o swych zastrzeżeniach. W celu dokonania właściwej oceny zgłoszonych zastrzeżeń, Sprzedawca może poprosić dodatkowo o przesłanie dokumentacji fotograficznej lub innej potwierdzającej zgłoszenie zastrzeżeń pod rygorem ich nieuznania. Jeśli Kupujący nie zgłosił zastrzeżeń podczas odbioru warchlaków uważa się, iż zwierzęta zostały dostarczone bez zastrzeżeń co do ilości, wagi i stanu.
5.1.4. Niedotrzymanie terminów na zgłoszenie zastrzeżeń, o których mowa w ust. 1) i 3), może pozbawić Kupującego możliwości uznania ich przez Sprzedawcę w przyszłości.
5.2 Tuczników:
5.2.1. Za organizację transportu tuczników do Kupującego odpowiada Sprzedawca, który wspomaga się usługami profesjonalnych przewoźników. Kupujący może zorganizować transport zakupywanych zwierząt na własną rękę.
5.2.2. Jeżeli podczas transportu dojdzie do uszkodzenia lub padnięcia zwierzęcia, odpowiedzialność za taką sztukę ponosi Sprzedawca, w przypadku transportu zorganizowanego przez niego. Niniejsza odpowiedzialność jest po stronie Kupującego, jeżeli transport został przez niego zorganizowany.
5.2.3. Po stronie Sprzedawcy leży odpowiedzialność za skompletowanie wymaganej dokumentacji weterynaryjnej (w tym świadectwa zdrowia, łańcuch żywnościowy) i do dołączenie jej do każdego transportu trzody chlewnej.
5.2.4. Tuczniki sprzedawane Kupującemu są oznakowane numerem kodowym zgodnie z wymogami weterynaryjnymi, powinny być czyste, nie karmione 12 godzin przed odbiorem, w dobrej kondycji, bez obić i widocznych objawów choroby.
5.2.5. Sprzedawca ponosi następstwa wad trzody chlewnej w szczególności zakwestionowanej przez służby weterynaryjne z powodu występowania wnętrów, zapachu rybiego, błędów żywieniowych, różycy i innych wad ukrytych. Rozliczenie takich sztuk z Kupującym następuje według ich wartości rzeczywistej.
5.2.6. W przypadku załadunku tuczników oznaczonych jako warunkowe Sprzedawca oświadcza, że podejmuje ryzyko związane z możliwością utylizacji tych zwierząt przez służby weterynaryjne w ubojni.
5.2.7. Kupujący, po dokonaniu uboju zwierząt, przesyła Sprzedawcy tzw. raport poubojowy zawierający informację o jakości dostarczonych zwierząt (np. waga, wybojowość, mięsność i inne parametry) oraz inne dokumenty wskazujące, np. koszty utylizacji, konfiskatę niezdatnych do spożycia sztuk, wyszczególniające zwierzęta chore lub posiadające inne defekty, które kwalifikują je jako niezdatne do spożycia. Na podstawie tych dokumentów Kupujący wskazuje Sprzedawcy ostateczną wartość zakupionej i ubitej grupy zwierząt.
5.3. Mieszanek paszowych:
5.3.1. Za organizację transportu mieszanek paszowych do Kupującego odpowiada Sprzedawca. Mieszanki paszowe dostarczane są do miejsca wskazanego przez Kupującego bezpośrednio przez działających na zlecenie Sprzedawcy producentów mieszanek paszowych (ich transportem).
5.3.2. W przypadku kwestionowania jakości dostarczonej mieszanki paszowej, zgłoszenie reklamacyjne powinno nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od chwili wykrycia wady.
5.3.3. Zgłoszenie reklamacyjne może nastąpić w formie pisemnej – papierowej lub elektronicznej (e-mail), a także telefonicznie przedstawicielowi Sprzedawcy.
5.3.4. W razie zgłoszenia reklamacyjnego osobiście przez Kupującego, pracownik Sprzedawcy zobowiązany jest sporządzić na tę okoliczność protokół.
5.3.5. W przypadku reklamacji jakościowej, podstawą roszczeń Kupującego mogą być jej badania wykonane z prób pobranych w obecności przedstawiciela Sprzedawcy lub przedstawiciela/kierowcy firmy, która mieszankę dostarczyła.
5.3.6. W przypadku zastrzeżeń co do ilości, jakości lub stanu opakowania dostarczonej mieszanki paszowej, w momencie wydania jej z samochodu producenta mieszanki paszowej, Kupujący pod rygorem utraty uprawnień do uznania reklamacji, zobowiązany jest wnieść stosowne zastrzeżenia do dokumentu potwierdzającego dostawę mieszanki paszowej i sporządzić protokół z udziałem pracownika firmy paszowej/przewoźnika, zawiadamiając niezwłocznie Sprzedawcę o swych zastrzeżeniach. Jeśli Kupujący nie zgłosi zastrzeżeń podczas odbioru mieszanki paszowej uważa się, że została ona dostarczona bez braków i wad.
5.4. Zboża:
5.4.1. Sprzedawca na zamówienie Kupującego i na warunkach z nim ustalonych, organizuje transakcję kupna-sprzedaży zboża.
5.4.2. Za organizację załadunku oraz transport zboża odpowiada Sprzedawca, chyba, że Strony ustalą inaczej.
5.4.3. Jakość zboża jest oceniana na podstawie badania pobranych prób przez Kupującego, w obecności przedstawiciela przewoźnika (o ile dotyczy).
5.4.4. W przypadku zastrzeżeń co do ilości, jakości dostarczonego zboża, w momencie wydania go z samochodu przewoźnika, Kupujący pod rygorem utraty uprawnień do uznania reklamacji, zobowiązany jest wnieść stosowne zastrzeżenia do dokumentu potwierdzającego dostawę zboża i sporządzić protokół z udziałem pracownika przewoźnika, zawiadamiając niezwłocznie Sprzedawcę o swych zastrzeżeniach.
5.4.5. Ostateczna cena sprzedanego zboża zależy od jego parametrów jakościowych, chyba, że Strony umówią się inaczej.
5.5. Usług weterynaryjnych:
5.5.1. Sprzedawca oferuje współpracującym hodowcom (Kupującym) możliwość skorzystania z usług lekarzy weterynarii, którzy mają ze Sprzedawcą podpisane umowy o współpracy.
5.5.2. Jakość pracy lekarzy, w tym umiejętności prewencyjne, diagnostyczne oraz leczenie, podlegają każdorazowo ocenie Sprzedawcy oraz Kupującego.
5.5.3. Współpracujący ze Sprzedawcą lekarze weterynarii prowadzą kompleksową dokumentację lekarską stad/grup zwierząt, nad którymi sprawują opiekę.
5.5.4. W przypadku, gdy prowadzona/-e przez danego lekarza opieka/leczenie nie spełniają oczekiwań, bądź nie przynoszą efektów, Kupującemu przysługuje prawo do zmiany lekarza prowadzącego, w trakcie trwającego tuczu.
5.5.5. Kupujący, w celu dokonania zmiany lekarza, jest zobligowany złożyć Sprzedawcy stosowne oświadczenie wraz z informacją o nieosiągniętych, założonych efektach leczenia.
5.5.6. Sprzedawca przed podjęciem decyzji o zmianie lekarza, poddaje kompleksowej analizie prowadzoną przez niego dokumentację, a także przeprowadza z nim wywiad.
5.5.7. W przypadku uznania racji Kupującego, Sprzedawca zobligowany jest do zastąpienia obecnego lekarza weterynarii, innym lekarzem.
5.6. Samochodów ciężarowych:
5.6.1. Kupujący przedstawia Sprzedawcy pełną specyfikację każdego zakupywanego pojazdu.
5.6.2. Sprzedawca składa dealerowi/producentowi pojazdów specyfikację pojazdu, a po otrzymaniu od niego zatwierdzenia konfiguracji, kontaktuje się z Kupującym w celu przedstawienia dalszych kroków postępowania.
5.6.3. Strony ustalają ostateczne warunki sprzedaży.
5.6.4. Zakupywane pojazdy są odbierane bezpośrednio z placu dealera/producenta przez Kupującego i to on ponosi odpowiedzialność za ich dostarczenie do miejsca przeznaczenia.
5.7. Innych:
5.7.1. W przypadku transakcji towarami/usługami niewymienionymi powyżej, Sprzedawca wraz z Kupującym ustalają wspólnie warunki transakcji, w tym także transportu, w sposób optymalny dla każdej ze Stron.
O ile Strony nie uzgodnią na piśmie inaczej, uważać się będzie, że zobowiązanie Sprzedawcy nie obejmuje żadnych innych świadczeń poza wydaniem Kupującemu towaru stanowiącego przedmiot umowy Stron oraz przeniesieniem na Kupującego własności tego towaru, po otrzymaniu od Kupującego ceny sprzedaży (w szczególności zobowiązanie Sprzedawcy nie obejmuje obsługi technologicznej / technicznej odnośnie do wykorzystania towaru).
WEJŚCIE W ŻYCIE
Ogólne Warunki Sprzedaży mają zastosowanie dla wszystkich transakcji sprzedaży dokonywanych pomiędzy Stronami od dnia 01.08.2022 r.
Dane Firmowe
Venneker Polska Sp. z o.o.
Aleja Krakowska 48/52
02-284 Warszawa
NIP: 897-180-28-29
REGON: 022521489
© 2023 Venneker Polska Sp. z o.o. Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Realizacja Oskar Litwin